[openstandaarden] En wie is u eigenlijk? (fwd)

Frank Van Damme frank.vandamme at student.kuleuven.ac.be
Sat Aug 30 19:12:30 CEST 2003

On Saturday 30 August 2003 20:58, Mattias Campe wrote:
> Was dat nt omdat de vrt site enkel onder IE te bezichtigen was? Nu ja,
> weet het nt meer precies, het is dan ook al een tijdje geleden ;)

Nee, geen van die specifieke zaken, eerder een algemene frustratie met over de
slechte ondersteuning van en begrip voor open standaarden bij de gewone
gebruiker, bedrijven en overheid. De eerste aanleiding was een post op de
nieuwsgroep be.comp.os.linux door Geert Uytterhoeven (hopelijk spel ik nu
zijn naam juist ;-) )

> <snip..>
>
> Mss ook nog vermelden?:
>
> - dat er naast de échte leden (= lid vd vzw) ook heel wat sympathisanten
> zijn (mss bedoel je dit al met "lid", maar 'k ben er nt zeker van).

Onze ledenstructuur is ook vrij los...

> - dat de meeste een informatica achtergrond hebben, maar dat deze
> achtergrond echter heel breed is: gaande van studenten, tot professoren,
> tot mensen die in een bedrijf tewerk gesteld zijn. Aansluitend hierbij
> kun je dan vermelden dat de meeste linux gebruikers zijn, die zich door
> een monopolie van gesloten bestandsformaten dag in dag uit beknot voelen
> in hun vrijheid.

Trends denkt in termen van bedrijven ;-)
Maak hen misschien best duidelijk dat we ons idd op de 3 doelgroepen richten
die ik hierboven noem.

<OT>
> Mattias,
> bijna-licentiaat-in-de-informatica
> ("gewoon" nog een 2e zit doorworstelen :-s)

Sterkte... ik heb het ook vlaggen.
</OT>

--
Frank Van Damme    http://www.openstandaarden.be