[Openstandaarden] "The detailed life of a patent examiner"

Wouter Verhelst wouter at grep.be
Fri Nov 28 12:30:25 CET 2003

Op do 27-11-2003, om 23:56 schreef Jan Claeys:
> Of hoe het er in 't echt aan toegaat op een patent-bureau:
> <http://www.forbes.com/asap/2002/0624/050_print.html>
>
> In het USPTO beoordelen 3300 mensen 375000 patent-aanvragen per jaar,
> waarvan sommige patent-aanvragen tot 160000 pagina's documentatie kunnen
> bevatten.  Gemiddeld hebben ze 20 werkuren de tijd om een aanvraag te
> beoordelen.  (Cijfers uit het artikel.)

quote:

"The idea of the lone inventor toiling away at his bench to change the
way we live is as far removed from modern life as the small family farm
is from agribusiness. It costs more than $2,000 to get a patent on a
so-called major entity, and that's not counting attorneys' fees,
fighting off counterclaims, or the time spent waiting for that special
Tuesday announcement."

Juist. En da's een intervieuw met iemand van het patentbureau...

--
Wouter Verhelst
If you're running Microsoft Windows, either scan your computer on