[openstandaarden] Intro + suggesties...

Bram Vandoren bram at bram.be
Tue Apr 2 16:25:37 CEST 2002

Quoting Herman Bruyninckx <Herman.Bruyninckx at mech.kuleuven.ac.be>:

> - 1 blad op het web met concrete ``do's and don'ts'' om toegankelijk
>   te zijn.

Hierbij aansluitend is, denk ik, een lijst met populaire formaten nuttig. bv. je verdeelt ze onder per doel:
- web
  * html: standaard formaat voor het www. letten op toegankelijkheid <http://www.w3.org/TR/WAI-WEBCONTENT/> en volgen van de standaarden <http://validator.w3c.org>
  * flash: ongeschikt om te gebruiken omdat (a) moeilijk toegankelijk voor slechtzienden, (b) geen open standaard en (c) niet cross platform.
- teksten met opmaak
  * pdf en ps:...
  * doc
  * tex
- prentjes
  * gif
  * png
  * jpeg
Indien dit ok is, kan ik dit lijstje één van deze dagen eens uitwerken.

Mocht er iemand geïntreseerd zijn: ik ben 19 en onder de werkuren schrijf ik perl code en ben ik sys-en network administrator. Na een omweg via het MS platvorm ben ik op het einde van kernel 2.0 (vraag me niet wanneer juist) linux beginnen te gebruiken. Webmasters die een ontoegankelijke site hebben, stuur ik, bij een bezoekje een vriendelijke mail. Sinds kort heb ik er zelf een perl scriptje voor... :)

Bram <aka brambi>.