[openstandaarden] formaten

dominique devriese fritmebufstek at pandora.be
Wed Apr 3 22:19:02 CEST 2002

Op woensdag 3 april 2002 22:09, schreef u:
> WAV kan ook gecomprimeerd zijn (meestal *is* het ook gecomprimeerd).
> WAV is een container-formaat dat audio-data bevat + o.a. een aanduiding van
> de gebruikte audio-codec (dat kan zelfs MP3 e.d. zijn en dus niet alleen
> RAW).
ah, ok, dat wist ik niet.
Zou het trouwens geen goed idee zijn om bij elke rubriek (afbeeldingen,
geluid ... ) geen goed, open formaat te suggereren.  Misschien handig voor
een webdesigner of zo, die niet weet welke keuze te maken.
Trouwens, er moeten ook nog video-formaten bij.  Daar weet ik echter niet
veel van af (behalve dan dat wmv *evil* is :), dus misschien kan iemand
anders dat doen...
sjuus
domi