[openstandaarden] -> [VOS]

-= COBNET =- cobnet at hotmail.com
Thu Apr 4 22:36:55 CEST 2002

>From: Herman Bruyninckx <Herman.Bruyninckx at mech.kuleuven.ac.be>
>To: openstandaarden at lugwv.be
>Subject: Re: [openstandaarden] -> [VOS]
>Date: Thu, 4 Apr 2002 22:06:39 +0200 (CEST)
>
>On Thu, 4 Apr 2002, -= COBNET =- wrote:
>
>[...]
>"ik
>programma
>
>Ik vind efficientie belangrijker dan grafische toeters en bellen. Maar
>je doet natuurlijk wat je wil :-)
>
>Herman

Dank u voor de vrijheid ;-), maar mijn redeneringen liggen dan ook anders.
We zijn beiden verdedigers van open formaten. Doch zijn er voor eenzelfde
doel meerdere mogelijkheden: om bv. een verslag te schrijven kun je
Latex/Context gebruiken, maar echter ook OpenOffice (of Staroffice)! Ga je
voor de efficiëntie (en wie gaat daar niet voor), dan zal het waarschijnlijk
de tex-varianten worden punt amen uit.

Laat ik nu echter terugkomen op het "verdedigen van open standaarden", stel
bv. dat ik open formaten wens te verdedigen bij vrienden/familie/kennissen.
Ik mag met hand , tand of enig ander lichaamsdeel verdedigen dat die
tex-varianten open formaten zijn en daarbij noch heel efficiënt zijn, het
zal maar bij weinigen lukken om ze te overtuigen en zodoende gaat gans het
idee de mist in :(

Beter zou dus zijn dat ik voor mijn vrienden/familie/kennissen het
OpenOffice-formaat aanraad, want zij zijn "grafische mensen". Dus daarom dat
ik vooral zelf GUIs gebruik, omdat ik er dan zelf meer van ken en mijn
kennis kan overzetten op vrienden/familie/kennissen...