[openstandaarden] -> [VOS]

Mattias Campe mattias.campe at rug.ac.be
Fri Apr 5 12:21:33 CEST 2002

Marc Leeman wrote:

> Kijk eens naar de link van ifmslide
> http://coulomb.mechanik.tu-darmstadt.de/user/emmel/Latex/latex.html
> In de zip staat een manual die gebruik maakt van een \stepwise omgeving.
> Ik gebruik dat niet (ik klik niet graag alle 2 seconden als ik een
> presentatie geef).
> Dat lijkt deftig ge werken.

link lijkt niet te werken :(

[..]

> Ik bedoelde dat het opnemen van die sources in koffice waarschijnlijk
> beter zou zijn, niet alleen is KDE de meest gebruikte Window Manager,
> maar die is ook wreed lekker^H^H^H^H^H^Hgebruiksvriendelijk (referentie
> naar de "auf den Teppich, du Luder reclame van Passendale 8) ), de kans
> dat die beter verspreid wordt is groter denk ik...
> Soit, dat is naast de topic.

KDE is idd de meest gebruikte Window Manager, voor linux weliswaar.
Staroffice is daar eerder window manager onafhankelijk in. Als ik samen
wil werken aan een Office document met iem. in Windows (ik zit in
linux), dan sta ik daar met mijn Koffice document.

Het beste zou zijn mocht 1 van de 2 (zijnde OO of Koffice) de ander zijn
formaat overnemen, daar het beide open formaten zijn mag dat. De
interface (GUI) die erop gebouwd wordt kan men dan implementeren zoals
men wil (of bedoelde je dat met "Ik zie meer toekomst
in het opnemen van OO features in iets zoals e.g. koffice."?). Maar wie
gaat natuurlijk al zijn werk zomaar aanpassen om eventjes een ander
formaat te implementeren. Persoonlijk denk ik dat sun niet zal "plooien"

 > Wordt er ten andere nog aan OO gewerkt?

Jup, heb daarnet nog gekeken op openoffice en de news-sectie is laatst
geupdate op 2 april, wellicht dat ze dus ook nog aan het werken zijn aan
OpenOffice zelf.

Mattias