[openstandaarden] -> [VOS]

JanC openstandaarden at janc.cjb.net
Fri Apr 5 17:57:08 CEST 2002

At 2002-04-05 12:40, you wrote:
>Anderzijds vind ik de DocBook DTD
>ook niet geschikt om _alle_ soorten tekst mee te maken: Norman Walsh zegt het
>trouwens zelf: vooral voor informatica georienteerde teksten.

Iemand ervaring met het Open eBook (OeB) formaat?
<url:http://www.openebook.org/>

Moet blijkbaar de basis vormen voor e-book systemen, leden zijn o.a. Adobe,
Microsoft, IBM, HarperCollins,  McGraw-Hill,  Palm, etc. en er werkten ook
mensen van blindenorganisaties en zelfs Project Gutenberg-DE aan mee.

Je kan op die site documentatie en DTDs downloaden.

Dit formaat lijkt me beter geschikt voor algemene teksten dan DocBook.
Het maakt o.a. gebruik van de "Dublin Core" voor catalogiseren.

--
JanC

"Be strict when sending and tolerant when receiving."
RFC 1958 - Architectural Principles of the Internet - section 3.9