[openstandaarden] Lijst met formaten online

JanC openstandaarden at janc.cjb.net
Mon Apr 8 18:57:49 CEST 2002

At 2002-04-08 15:02, you wrote:
>Ik zou dus het volgende voorstellen: voor spreadsheets e.d.: open
>formaat SQL (inhoud) + web (vorm). (Er bestaan bij mijn weten geen
>andere echt gestandaardiseerde UIs..., of toch?)

Een gestandaardiseerde UI heeft IMHO niks met een programmeer- of
beschrijvings-taal te maken, maar met de manier waarop je de UI
gebruikt.

Wat spreadsheets betreft: SYLK lijkt me een open formaat dat Microsoft
ooit opgesteld heeft en dat door verschillende programma's gekend is?

Ik heb wat links bij elkaar gezocht, maar nog niet alles gelezen:
<url:http://www.faqs.org/faqs/spreadsheets/faq/>

Over SYLK:
<url:http://www.wartburg.edu/compserv/convert.html>
<url:ftp://ftp.worldgate.ca/pub/rschulz/sylksum.doc> (ASCII-file, !MSWord)
<url:http://charon.silesia.linux.org.pl/formaty/bazy_danych/sylk_file_format.txt>
<url:http://www.wotsit.org/search.asp?s=database>

En hier nog een link over standaard formaten in 't algemeen:
<url:http://www.oreilly.com/centers/gff/specs.htm>

--
JanC

"Be strict when sending and tolerant when receiving."
RFC 1958 - Architectural Principles of the Internet - section 3.9