[openstandaarden] even voorstellen...werd tijd, nietwaar?

Andy Goossens andygoossens at softhome.net
Fri Apr 12 15:01:14 CEST 2002

On Friday 12 April 2002 03:51, Philip Paeps wrote:

> Ik dacht dat hij GNU/Linux bedoelde: hetgeen de meesten op deze lijst
> schijnen te gebruiken.  Sommigen onder ons (*kuch*) moeten natuurlijk weer
> anders doen, en gebruiken BSD of iets anders 'beschaafd', en dan zijn er de
> wintendo-spelers ... voor de verandering in de minderheid :-)))

Ik probeerde een beetje aan te tonen dat we als "lijstleden" toch heel wat
anders ingesteld zijn dan de anderen "out there". We mogen nooit de feeling
verliezen met de werkelijkheid zoals vele andere mensen die zien.

De meeste mensen weten begot niet wat vrije software is, zolang ze hun ding
maar kunnen doen op hun computers. De gemakkelijkheidsoplossing is een pc aan
te schaffen met "iets dat werkt", en dit is meestal 1 of andere Windows
versie. Voor hun is die software niet iets dat ze apart krijgen of kunnen
kiezen, maar dat gewoon op de pc staat en je toch niet kan "wissen" (wij
weten het nu wel beter :-). Vraag aan die mensen waarom ze bepaalde zaken
doen en ze zeggen dat "als hun pc (=windows) het kan, dan moet iedereen dat
ook kunnen". Vraag aan een doodgewone gebruiker hoe je "internet op je pc
zet" en ze zeggen heel simpel "klik op die blauwe E".

--
Andy Goossens -- andygoossens at softhome dot net

"Use the Source, Luke..."