[openstandaarden] evaluatieprocedure websites

Andy Goossens andygoossens at softhome.net
Fri Apr 19 20:57:20 CEST 2002

On Friday 19 April 2002 20:28, Wim Stubbe wrote:
> 1 Worden Open Standaarden gebruikt?
>
> Lijst met Standaarden die niet open zijn

Lijst met *gebruikte* Standaarden die niet open zijn

hier ook vermelden van zaken die zelfs geen standaarden zijn?

1beta: Gebruikte Open Standaarden vermelden om ook een beetje positieve
feedback te geven. Als het goed is, dan mag het ook vermeld en aangemoedigd
worden.

> 2 Voldoet de syntax aan de Standaard?
>
> Gebruik van validators, of eigen opmerkingen om een lijst op te stellen wat
> niet aan de Standaard voldoet, ook al wordt een Open Standaard gebruikt.

+ link naar de validor geven voor html-zaken

> 3 Voldoende alternatieven om een zo breed mogelijk publiek te bereiken.
>
> Gebruik van java voor menu's mag enz... zijn uit den boze, tenzij een
> alternatief aangeboden wordt.

Kortom de site moet grotendeels bereikbaar zijn voor iedereen. Van mij mag
java/javascript/... gebruikt worden in enkele hoeken van de site, zolang ze
maar niet volledig noodzakelijk zijn voor de site te bezien. zeker te
vermijden: in het menu, ...

--
Andy Goossens -- andygoossens at softhome dot net

"Use the Source, Luke..."