[openstandaarden] Tekst ivm nadelen Word-documenten?

Mattias Campe mattias.campe at rug.ac.be
Tue Apr 23 21:14:19 CEST 2002

Wim Stubbe wrote:

> Volgens mij past dat zeker, maar dan wel de anti-M$ toon er uit halen, en ook
> de open mogelijkheden er bij vermelden.

[...]

Volgens mij past dit ook, maar dan ook idd de anti-M$ toon eruit halen
en ook de open alternatieven erbij vermelden. In mijn geval zou dat dan
OOo zijn, want persoonlijk vind ik dat tex(-varianten) niet echt als een
alternatief aangeduid worden daar de verwerking ervan volledig anders is.
Misschien ook aanduiden dat pdf (naast plain text indien mogelijk) nog
altijd het best is wanneer de tekst alleen gelezen moet worden. In de
volgende uitgave van het tijdschrift C't zullen enkele (gratis?) pdf
afdrukkers besproken worden, misschien ook wel handig om zo enkele namen
te vermelden. Natuurlijk moet openstandaarden.be zich eigenlijk afhouden
van reclame te maken voor programma's, maar 'k denk dat aan de ander
kant veel mensen het niet zien zitten om gratis pdf afdrukkers te gaan
zoeken op het net en dan maar gewoon doorgaan met de zaken zoals ze
ermee bezig waren.

.M.