[openstandaarden] Standaarden aanraden ?

Herman Bruyninckx Herman.Bruyninckx at mech.kuleuven.ac.be
Mon Aug 5 08:30:32 CEST 2002

On 4 Aug 2002, Dominique Devriese wrote:

> Naar aanleiding van de discussie hier over dat Online Bankieren
> protocol vroeg ik mij het volgende af:
> Denken jullie dat het gepast is voor OpenStandaarden om bepaalde
> standaarden aan te raden in bepaalde domeinen:
> Ik denk dan bijvoorbeeld aan Jabber (voor IM), Ogg Vorbis (voor
> muziek), of OFX (voor online bankieren).  Blijkbaar doen we dit al
> voor HTML of PDF ( als alternatief voor .doc qua tekstverwerking... )
> Vanaf wanneer kan een standaard op officiële steun van
> OpenStandaarden.be rekenen of vanaf wanneer wordt een niet-standaard
> [...]
Ik zou nergens ``stelling nemen''... We hebben een klassering in
(voorlopig) drie klassen, en we kunnen vermelden tot welke klasse
bepaalde standaarden behoren. Oordelen moet de lezer dan maar...

PS Die klassering mag misschien wat meer gemotiveerd en geduid worden:
   wat zijn de praktische gevolgen van standaarden in de verschillende
   categorieen?

Herman

--
K.U.Leuven, Mechanical Engineering, Robotics Research Group
<http://www.mech.kuleuven.ac.be/~bruyninc>  +32 16 322480