Re(2): [openstandaarden] Standaarden aanraden ?

Koenraad Heijlen vipie at ulyssis.org
Tue Aug 6 19:49:20 CEST 2002

[...]
> dat onderscheid dat je hier maakt tussen lame en mp3 is dus fout...
>
> M.i. is ogg ( of misschien die real-codec waar ik nog niets over weet
> ) nog steeds het beste alternatief.

wel... dit is dus fout :)

Het is fout omdat je niet zegt hoe je meet wat het beste alternatief is.

Stel: Ik geef U 2 plastic dozen en vraag U "Welke van de twee is het
beste" dan is uw antwoord? Al de antwoorden die je hier op kunt
verzinnen horen thuis in een of andere Sketch.

Als het criterium 'het open zijn' van de standard is dan druk je je
verkeerd uit (Want het staat er niet bij dat het daarover gaat). Als het
over de kwaliteit van de encodring gaat dan moet je bv een luistertest
doen met meerde codecs meerdere muziek stijlen... etc. etc.

MAW, over wat gaat het eigenlijk?

> sjuus
> Dominique Devriese

regards, koenraad