[openstandaarden] Intro-tekst www.openstandaarden.be: ook goede voorbeelden tonen?

Tijl Vercaemer Skender at VrijZijn.be
Tue Aug 6 20:08:23 CEST 2002

Het lijkt me een goed idee om er in de inleiding ook standaarden te
betrekken die niet noodzakelijk met computers te maken habben, maar waar
de mensen wel dagelijks mee geconfronteerd worden.

Misschien kunnen we de citaten daar wat aan aanpassen, dan een tekstje
schrijven waarin we kort zeggen dat standaarden het leven een stuk
makkelijker maken, maar dat er in de IT wereld jammer genoeg soms te
weinig aandacht voor is, en dan gaan we verder met de tekst die er nu
staat ("Digitale communicatie is een recht voor iedereen...")

Zo'n aangepast citaatje zou bijvoorbeeld kunnen zijn:

"Met mijn nokia GSM, kan ik zonder problemen bellen naar iemand die een
GSM van philips, Ericson, sony of welk ander merk dan ook gebruikt. Hoe
komt het dan dat ik met MSN Messenger niet kan chatten met mijn vrienden
die ICQ, Yahoo Messenger of Jabber gebruiken?"

Tijl

--
  One cannot make an omelette without breaking eggs -- but it is amazing
      how many eggs one can break without making a decent omelette.

 .: Tijl Vercaemer - email Skender at VrijZijn.be - jabber tijl at jabber.org :.