Re(2): [openstandaarden] VLACO vs openstandaarde n.be

Stubbe Wim 789070042 wim.stubbe at b-rail.be
Mon Aug 12 11:14:00 CEST 2002

Jan Claeys  (11/08/02  17:08):

>Een wiskundige basis wel ja, maar bewezen...?  PGP is een goed
>voorbeeld: het is grotendeels gebaseerd op een vermoeden.

PGP gebruikt meerdere encryptiemethoden. Welke zijn bewezen, welke werken op
vermoedens?

Trouwens, een niet bewezen encryptiemethode lijkt mij nogal bizar om op te
vertrouwen. Het is al moeilijk genoeg om de implementatie correct uit te voeren,
laat staan dat je iets gebruikt dat misschien helemaal niet werkt.

>--
>Jan Claeys
>
>"Be strict when sending and tolerant when receiving."
>RFC 1958 - Architectural Principles of the Internet - section 3.9

  NMBS TELECOM - TE 513
  Hallepoortlaan 40
  B - 1060 Brussel
  Tel 911 83603 - +32 2 528 3603