Re(2):[openstandaarden] openstandaarden @ FOSDEM ?

wouter at grep.be wouter at grep.be
Mon Aug 19 12:30:57 CEST 2002

On Mon, Aug 19, 2002 at 04:05:22AM -0500, Tijl Vercaemer wrote:
> Heb je op fosdem als gewone linux-gebruiker eigenlijk iets te zoeken, of
> is dat enkel voor (professionele) programmeurs bedoeld?
> Ik stel me daar iets bij voor waar enkele 'groten' uit de Open-Source
> wereld nogal technische speechjes geven, en waar er standjes staan van
> Linux-bedrijven en bedrijfjes die klanten en werknemers zoeken.
>
> Kan je daar iets doen als je enkel wat simpele 'hello-world' toestanden
> kunt schrijven (maar wel leergierig bent)?

FOSDEM is een technische meeting; dat wil zeggen dat je je niet direct
moet verwachten aan verkoopspraatjes e.d.

Maar 'technisch' is een heel breed begrip. Dat kan gaan van heel
uitgebreide beschrijvingen van hoe je dit of dat moet configureren, tot
inderdaad uitleg en voorbeelden van broncode.

Het hangt een beetje af van welke presentaties je gaat volgen. Bij
sommige presentaties kan je niks gaan doen met alleen die 'hello world'
kennis, maar bij andere hoef je helemaal geen programmeur te zijn om
(goed, zelfs) te kunnen volgen.