[openstandaarden] Website ICTO kan niet bekeken worden.

Wim Stubbe wim at alienservices.dyndns.org
Wed Aug 28 15:51:05 CEST 2002

Beste,

de website www.icto.be is totaal gebrukersonvriendelijk. Gezien de vermelding
ervan op uw website, en het bijna niet kunnen bekijken van http://www.icto.be
stuur ik deze mail dan ook naar u. Als u een beter e-mail adres kan geven
verzoek ik u dan ook om mij dit te laten weten, zodat ik hen persoonlijk kan
contacteren.
Misschien bent u niet op de hoogte van al deze problemen. Mag ik u dan ook
verzoeken om met onderstaande opmerkingen rekening te houden en de website
aan te passen?

Op de website van de Erasmus Hogeschool vind ik volgende stelling:

"www.icto.be
De Erasmushogeschool Brussel is één van de koplopers inzake het gebruik van
informatie- en communicatietechnologie in het onderwijs. "

Als "koploper inzake het gebruik van ICT in het onderwijs" zouden onderstaande
opmerkingen niet van toepassing mogen zijn. Indien u professionneel wil
overkomen raad ik u aan de problemen vermeld in onderstaande punten weg te
werken.

1 U laat enkel IE-gebruikers toe (discriminatie).
2 De kleurencombinatie niet aleen lelijk maar doet zelfs pijn aan mijn ogen,
3 Wanneer de beginpagina overgeslagen wordt werkt het menu links op het scherm
niet.
4 U werkt met frames waar dit niet nodig is. Dit is nefast voor mensen met
tekstbrowsers. U discrimineert hiermee mensen met teksbrowsers (lichte en dus
goedkope computersystemen). Slechtzienden kunnen enkel tekstbrowser
gebruiken, dus ook zij mogen uw informatie niet zien? U discrimineert dus
financieel zwakken en ook slechtzienden.
5 U gebruikt geen alternative tags (ALT="..."). Hiermee discrimineert u een
grote groep mensen die niet de laatste snufjes op hun systeem staan hebben.
De groep gebruikers in punt 4 wordt nogmaals buitengesloten.

Als u meer informatie nodig hebt om de problemen op te lossen kan ik u
verwijzen naar http://www.openstandaarden.be. Daar vindt u meer informatie
over goed webdesign en toegankelijkheid, zodat u zonder probleem een website
kan bouwen die door iedereen bekeken kan worden.

Met vriendelijke groet,

Wim Stubbe