[openstandaarden] nieuwe site live+ regelmatig nieuwsbericht

Sven Vermeulen sven.vermeulen at rug.ac.be
Wed Jul 17 08:53:39 CEST 2002

On Wed, Jul 17, 2002 at 01:45:29AM +0200, Mark Van den Borre wrote:
> Brambi, ZipKid, Alien en ik (Looksaus) hebben gisteren dinsdag wat aan
> www.openstandaarden.be zitten sleutelen.

Great job guys. Sorry dat ik ff niet meedeed, ik zit nogal druk bezig met
andere zaken, maar eind deze week zal dat weer in orde "groeien".

> We hebben ons gisteren zitten afvragen hoeveel mensen daar eigenlijk
> toegang toe moeten krijgen om optimaal aan de site te kunnen werken.
> Ons leek de huidige 5 man op het eerste zicht ruim voldoende om iedereen
> de kans te geven vlot te kunnen bijdragen aan de site. Maar we zijn
> uiteraard niet alleen om dat te beslissen. We hebben wel de powerknop
> van de server in handen :-)
> Ideetjes daarover?

Het lijkt mij evident dat de mensen met toegang niet snel snel snel vanalles
moeten gaan aanpassen: de site is een publiek medium en de "contents" van die
site wordt bepaald door de ganse groep, niet door de website-admins.

Ik zal vanmiddag eens wat tijd vrijmaken om commentaar te spuien ;)

> Bedoeling zou meervoudig zijn:
> * de openstandaarden at openstandaarden.be-abonnees een duidelijk beeld
> geven:	* wat is er gerealiseerd?
> 	* wie is nu juist waarmee bezig?
> 	* wat staat er op het programma?
> 	* wat moet er dringend gebeuren?
> 	* welke webmaster moet deze keer zijn site(s) eens opkuisen?
> 	* ...
> * buitenstaanders aanspreken door het bericht te ook elders te posten
> Bcol? Andere nieuwsgroepen en/of fora? Waar nog?

Dat lijkt mij een zeer goed initiatief, maar voordat je iets publiek maakt
zou ik wel voorstellen dat je het eerst op deze ml smijt, kwestie dat
"vergeten" zaken opgevuld kunnen worden voordat ze definitief de wereld
ingaan.

Ik denk niet dat bcol de juiste plaats is om daar te posten. De meesten
zitten wel op bcol, maar OSB heeft echter niets te maken met GNU/Linux.
Misschien dat een massamailing interessanter is (mailinglist waar enkel 1
persoon naartoe kan posten, de rest ontvangt)?

Mvg,
	Sven Vermeulen
	aka SwifT