[openstandaarden] Online banking

Dominique Devriese fritmebufstek at pandora.be
Wed Jul 31 10:52:25 CEST 2002

Wim Stubbe <alien at alienservices.dyndns.org> writes:

> On Tuesday 30 July 2002 23:51, Dominique Devriese wrote:
> <knip>

> Als je dat alles nu eens in een webpagina giet? Het ziet er naar uit
> dat je al
> voldoende stof hebt om over te praten. Die pagina kan dan gebruikt
> worden als
> referentie wanneer iemand een bank wil overtuigen. En die pagina blijft
> sowieso interessant voor iedereen die een financieel programma wil
> schrijven
> en toch open standaarden wil gebruiken.

Ben ik ook van plan, maar nog ff geduld..
Wat ik mij nog afvroeg:

dat OFX protocol is heel mooi (als het open blijkt te zijn,
natuurlijk), maar ik vroeg mij dit nog af:
Ik denk persoonlijk dat dit systeem beter is, en meer gebaseerd op
open standaarden dan de huidige situatie, maar het vereist wel meer
van de banken dan van een gemiddelde website.  Normaal gaat het bij
openstandaarden.be om oppervlakkige veranderingen zoals het toevoegen
van een "<!DOCTYPE...", en alt tags, maar in dit geval zou het draaien
om een geheel ander ontwerp van een dienst...
Vinden jullie dan dat dit nog thuishoort bij openstandaarden.be of
moeten we ons beperken tot het proberen om de huidige html-sites
w3c-compliant te krijgen ?
M.i. wel, maar misschien is iemand het daar niet mee eens ?
sjuus
Dominique Devriese

--
 Leela: Bender's flying too low! And he's upside-down!
 Protestor: He must be talking on a cell-phone.