[openstandaarden] Nieuw dossier?

Bram Vandoren bram at bram.be
Tue Jun 4 11:19:36 CEST 2002

Quoting Tijl Vercaemer <tvercaem at eduserv.rug.ac.be>:

> kopieren.
>
> Er zijn programmatjes genoeg om schermfoto's te maken.
> Kun je een flash animatie trouwnes niet gewoon opslaan op je harde schijf
> en daarna met een programmatje ven macromedia bewerken?

Ja ik denk wel dat dat kan. Heb nog nooit flash ontwikkeld dus helemaal zeker
ben ik niet.

Hoe je het draait of keert kopieerbeveiliging wordt gebruikt als argument tegen
open standaarden. Een tijdje geleden heb ik een berichtje naar de webmaster van
rockwerchter.be (100% flash) gestuurd en één van zijn argumenten was dat ze
anders de site konden kopiëren. In WMF zit er ook een soort van kopieer beveiliging.

Op open formaten ga je altijd de kopieerbeiliging kunnen uitschakelen (als er al
één op zit). Zoals de meeste hier, vind ik ook dat dit nadeel (als het er al één
is) niet opweegt tegen de voordelen. Maar hoe kan je dat gaan uitleggen aan de
muziekindustrie of de flash site bouwers?

Bram.