[openstandaarden] banken en browsers - een moeilijke combinatie

Herman Bruyninckx Herman.Bruyninckx at mech.kuleuven.ac.be
Tue Jun 4 19:42:40 CEST 2002

On Tue, 4 Jun 2002, Wouter Verhelst wrote:

> Geen oplossing, maar wel een goeie workaround: pasten in die velden lukt
> wel. Wat ik dus gewoonlijk doe is in de invoervelden net daaronder de
> getallekes tikken, en ze dan pasten in de juiste velden.

Volgens mij zit het probleem in het volgende stukje Javascript uit die
Fortis applicatie:

function NumberField_onkeypress(evt){
  if(evt.keyCode > 58 || evt.keyCode < 48) return false;
}

Misschien zijn die waarden 58 en 48 specifiek voor de
Windows-encoding? (Ik denk het niet want zowel windows 1252 als
iso-8859-15 hebben op die velden DIGIT ZERO tem DIGIT NINE staan.)
Of anders is de event handling van key presses anders onder Windows dan
onder iets anders?

Herman

--
K.U.Leuven, Mechanical Engineering, Robotics Research Group
<http://www.mech.kuleuven.ac.be/~bruyninc>  +32 16 322480