[openstandaarden] banken en browsers - een moeilijke combinatie

Andy Goossens andygoossens at pandora.be
Tue Jun 4 23:08:10 CEST 2002

On Tuesday 04 June 2002 22:55, TaXaN wrote:
> Andy Goossens wrote:
> [knip verhaaltje]
>
> Wist ik al hoor; ik was gewoon ironisch :)

En daarvoor moest ik alles typen? *zucht* :-)

>  >> In Netscape 4.7x werkt het dus wel. De user-agent string van Mozilla
>  >> veranderen in die van Netscape 4.7x heeft geen effect.
>  >
>  > Browser-blockages moeten we ook hard aanpakken...
>
> 100% akkoord, maar dat is hier dus niet het geval, laat ik daar duidelijk
> over zijn. Vermits ik Mozilla zich heb laten voordoen als NS4.7 (even
> gesnift en letterlijk de user-agent string copy-pasted) en het nog
> steeds niet werkte, is er volgens mij geen gewone browser-block aanwezig.

Nu laat ik je ook even typen :-) Wist ik wel...

> [...]
>  >> Netscape en (natuurlijk) IE op. Ze schreven wel dat ze in de toekomst
>  >> zoveel mogelijk browsers willen ondersteunen.
>  >
>  > Netscape is grotendeels Mozilla... raar zaakje. MS extensies gebruikt
>  > in de Java code?
>
> Er is toch een heel groot verschil tussen NS4.7x en Mozilla/NS6/NS7. In de
> ene werkt het wel, in de andere niet (ttz, ik verwacht dat het in NS6 en
> NS7 niet zal werken, ik heb het niet getest) dus het gebruik van MS
> extensies zijn niet de reden volgens mij.

Als het kan, gelieve de sites te testen in zoveel mogelijk browsers. Maar je
moet nu niet speciaal daarvoor een browser installeren hé...

> <offtopic>
> Is het echt toevallig dat in deze examenperiode de activiteit op de
> mailinglijst plots serieus toeneemt? :)
> </offtopic>

Tja, mensen moeten nog iets nuttig doen in deze periode :-)

--
Andy Goossens -- andygoossens at pandora dot be

"Use the Source, Luke..."