[openstandaarden] informatie

Rik Boven rik at boven.net
Thu Jun 6 20:16:04 CEST 2002

On Thu, 2002-06-06 at 19:49, Wouter Verhelst wrote:
> Staat ergens op de website, als ik het goed heb. Uit het hoofd: een
> standaard waarvan de specificaties vrij beschikbaar zijn, die zonder
> beperkingen gebruikt kan worden door iedereen die maar wil.

Mag ik hiervan afleiding dat jullie ook open standaarden voor autobanden
ondersteunen? Of richten jullie je alleen op IT-standaarden? Of op
communicatie-standaarden?

> In principe op iedereen die aan, laat ik het 'openbare communicatie'
> noemen, wil doen.
Dus richten jullie je niet (of toch niet rechtstreeks) tot bedrijven?
Tenzij het bedrijf natuurlijk iets openbaar communiceert (cfr website).

> Alleen hebben we wel zo onze prioriteiten.
En die zijn?

> Da's een goeie vraag. Ik weet niet of ze al gesteld is, en of er al een
> antwoord op geformuleerd is, maar helemaal duidelijk is dat voor mij ook
> niet echt.
Yup, het bepalen hiervan is niet vanzelfspreken (van geen enkele van die
vragen eigenlijk).

> In eerste instantie richten we ons tot websites, waarbij we ons op dit
> moment vooral oriënteren op websites van de overheid en/of van
> overheidsbedrijven. In de toekomst komt daar zeker en vast wel verandering
> in.
Dat is erg beperkte startpositie. Misschien is het goed om klein te
starten, maar ik vind een concentratie op websites een gebrek. Soit, ik
zal mijn gedachten goed ten gepaste tijden wel eens bundelen :)

> Helemaal los daarvan: Ik heb, eerlijk gezegd, nog nooit van je
> gehoord. Nu is het hier zo'n beetje de gewoonte dat iedereen zichzelf kort
> eventjes voorstelt. Zou je zo vriendelijk willen zijn...?
Hmm, in mijn eerste mail heb ik dat kort gedaan. :) Een paar dagen
geleden. Maar ik zal op verzoek het nogmaals doen. (zie volgende mail).

Rik

--

 ( Rik Boven ) && ( rik at boven.net ) && ( rik.boven.net )
 (                          42                         )