[openstandaarden] Mooie kans: Fw: [INFO] Telenet helpdesk site wordt grondig vernieuwd

Sven Vermeulen sven.vermeulen at rug.ac.be
Mon Jun 10 19:51:20 CEST 2002

On Mon, Jun 10, 2002 at 05:35:54PM +0200, TaXaN wrote:
> [...]
[...]
> Zoals Frank al zei, moet je ergens een grens trekken en ik zou die bij
> HTML4 + CSS leggen. Deze standaarden liggen toch al een tijdje vast en
> elke moderne browsers zou die correct en volledig moeten ondersteunen.

Ik ben van mening dat ook browsers die enkel HTML 1.0 ondersteunen de site
moeten kunnen bekijken. M.a.w. navigatie mag niet afhankelijk zijn van de
allerlaatste standaard maar moet dus backwards compatible zijn.

Dat de navigatie onder die browser (die enkel HTML 1.0 ondersteunt) lelijk is
is dan weer iets totaal anders.

Ik denk bijvoorbeeld aan tekstgebaseerde browsers die zeer vaak geen CSS en
dergelijke ondersteunen, maar die wij dus wel gebruiken als leidraad om te
zien of visueel gehandicapten de site kunnen bezoeken.

Mvg,
	Sven Vermeulen