[openstandaarden] advocacy

TaXaN TaXaN at kotnet.org
Sun Jun 23 00:30:31 CEST 2002

Wim Stubbe wrote:
> Looksaus,
>
>  heb nog juust je vraag gezien op irc ivm T.M. Misschien is het idd goed om
> een soort richtlijn op te stellen over hoe je een mail opstelt wanneer je die
> stuurt naar een firma/organisatie om hen te overtuigen OS te gebruiken. Dat
> kan dan op de website geplaatst worden.
>
> Een aantal tips wat betfreft wat er wat er wel in kan en wat er zeker niet in
> mag. Niet te formeel, maar gewoon wat algemene instructies.
>
> bv. Nooit negatief overkomen, maar proberen opbouwend te werken. En een aantal
> [...]

Er is zeker nood aan een soort draftdocument om als uitgangspunt te dienen
voor mails naar bijvoorbeeld webmasters.
Maar mijn vraag is of we niet beter eerst zorgen dat de VZW officieel
bestaat en dat de site operationeel is vooraleer we met zulke documenten
voor de dag kunnen komen?
Anderzijds is het een beetje zonde om niets te ondernemen omdat er geen
draftdocument is.
Misschien wat discussiëren over zo'n document maar als iemand een mailtje
stuurt naar een firma, kan die dat beter voorlopig nog in eigen naam doen
ofzo?
Als ik eens wat tijd/goesting heb (hmmm...), zal ik eens proberen zoiets
op te stellen want ik heb op dit moment een paar kandidaten voor zo'n
mailtje. De nieuwe site van De Standaard bijvoorbeeld ziet er behoorlijk
uit in Mozilla maar je kijkt best niet naar de code... (zei er iemand
'JavaScript'?) Spijtig dat de W3 validator momenteel plat ligt, ik had
graag eens gezien wat die er van vindt.

--
TaXaN

|-<[       ICQ: 0xA395A3        PGP key ID:0x448BC5DD       ]>-|
|-<[   There are 10 kinds of people, those who understand   ]>-|
|-<[              binary and those who don't.               ]>-|