[openstandaarden] Hoi iedereen!

Wim Stubbe alien at alienservices.dyndns.org
Wed Jun 26 17:16:30 CEST 2002

On Wednesday 26 June 2002 17:01, Bram Vandoren wrote:

> Is GNU/Linux niet min of meer Posix compatible of vergis ik me hier ?

Ja, maar daarmee is niet alles wat onder linux valt vastgelegd in een
standaard. Ik ben er niet echt in thuis, maar je moet aan een bepaald aantal
voorwaarden voldoen om de naam unix te moeten dragen. Zo moet je bv. voldoen
aan een aantal posix standaarden (is dat correct?) en unix98, de herziene
versie geloof ik van unix95.

Ondertussen zijn ze aan het werken aan een nog recentere versie als ik mij
niet vergis. Een aantal linux-distro's zitten in dat adviesorgaan als ik mij
niet vergis.

Het blijft volgens mij echter zo dat je daarmee aan een aantal
minimumvereisten voldoet. Niet alles wat unix of linux betreft valt onder
posix en unix98.

Dus kun je ook moeilijk zeggen dat linux voldoet aan de definitie van Open
Standaard. Je kan enkel zeggen dat een aantal aspecten van linux er aan
voldoet.

mvg,

Wim Stubbe

P.S. Ik begeef mij hier wel wat op glad eis, wat hierboven beschreven staat is
mijn interpretatie van de beperkte zaken die ik er over gelezen heb.