[openstandaarden] Overschakeling Word -> PDF in de RUG-FTW

Mattias Campe Mattias.Campe at rug.ac.be
Sat May 4 21:41:18 CEST 2002

Citeren Didier Salembier <didier_salembier at perso.be>:

> Misschien voor de Onwetende-Medemens (tm) een kleine handleiding plaatsen
> omtrent "hoe te posten op deze mailinglist..." tnx!
>
> Bon, de vraag:
> genereren
>
> PDF995 is Open Source en gratis. Bij elke printout naar PDF verschijnt er
> een
> websitepagina met wat uitleg omtrent nieuwe releases en zo. Bij betaling van
> een
> vergoeding verdwijnt dit scherm. Persoonlijk vind ik dat zinloos, maar
> smaken
> verschillen!

> [...]

BTW: Uit het computermagazine C'T (http://www.fnl.nl/ct-nl/):
<quote>
In de volgende C't: PDF-converters:
PDF (Portable Document Format) is op dit ogenblik de beste manier om ervoor te
zorgen dat documenten die je wilt publiceren niet verminkt worden door allerlei
soorten van transport of manieren van weergave. In een c't een test van twaalf
tools om PDF's zelf te bakken.
</quote>

...en de na 1 beste manier om ervoor te zorgen dat documenten die je maakt
leesbaar zijn door iedereen (de beste manier blijft natuurlijk plain-text :D).
Hopelijk voorziet C'T genoeg oplagen voor al de openstandaarders ;-)

.m.