[openstandaarden] ISO: betalende en gepatenteerde standaarden...

Kurt Roeckx Q at ping.be
Sun Nov 24 12:16:58 CET 2002

On Sun, Nov 24, 2002 at 11:19:10AM +0100, Frank Van Damme wrote:

> En hiermee bedoel je?

Ik denk dat hij bedoeld dat je hiervoor moet betalen.  Er zijn
veel standaarden waar men moet voor betalen.

De origanisaties die deze standaard maken moet ook ergens hun
geld vandaan halen.

Het is niet omdat je er moet voor betalen dat ze zouden weigeren
u een copie van de standaard te geven.

> Uh????

Bijvoorbeeld mp3 is een iso standaard, maar heeft verschillende
patenten.

Kurt