[openstandaarden] ISO: betalende en gepatenteerde standaarden...

Herman Bruyninckx Herman.Bruyninckx at mech.kuleuven.ac.be
Sat Nov 30 08:58:06 CET 2002

On Fri, 29 Nov 2002, Kristoff Bonne wrote:

> Wat ik me afvroeg is als die betaald wordt door de uniefs of door het
> ministerie van onderwijs of door het ministerie van wetenschappelijk
> onderzoek? Bestaat er daar een gemeenschappelijk 'pot' voor of komt dit
> dan uit het budget van elke afzonderlijk project?
>
> Of; meer praktische; stel dat je een student of medewerker bent aan een
> unief en je hebt een ISO of ITU specificatie nodig; hoe ga je dan tewerk?

Ik heb ooit een keer een ISO standaard gekocht. (En toen nog uit mijn
eigen zak.) In ieder geval onderteken je een "EULA" die erg veel lijkt
op die van MS: "enkel voor jezelf, en durf het niet aan om met anderen
te delen..."

Herman

--
  K.U.Leuven, Mechanical Engineering, Robotics Research Group
<http://people.mech.kuleuven.ac.be/~bruyninc> Tel: +32 16 322480