[openstandaarden] pdf en blinden

Herman Bruyninckx Herman.Bruyninckx at mech.kuleuven.ac.be
Tue Oct 8 19:12:37 CEST 2002

On Tue, 8 Oct 2002, Frans Gerbosch Consulting wrote:

[...]
> Stel nu alle word-doc's worden vervangen door PDF's op aandringen van
> OS.be... (wat een succes zou zijn!) Binnen enkele weken start er een
> tegencampagne van bv Licht en Liefde en de Brailleliga.... want zij wensen
> .txt, .rtf of .doc....

In mijn persoonlijke reacties tegen .doc-only websites en attachments
vraag ik naar open formaten in de volgende volgorde: tekst, HTML, PDF,
Postscript. Persoonlijk ben ik het met je volmondig eens dat deze
volgorde belangrijk is en een waardeoordeel uitspreekt dat rationeel
verdedigbaar is. Enige tijd  geleden was er op deze mailinglijst een
``consensus'' dat er geen waardeoordelen zouden gepubliceerd worden op
de website. Misschien (of liever, waarschijnlijk) doen we dat beter wel,
met het blinden-voorbeeld in het achterhoofd.

Herman

--
  K.U.Leuven, Mechanical Engineering, Robotics Research Group
<http://people.mech.kuleuven.ac.be/~bruyninc> Tel: +32 16 322480