[openstandaarden] pdf en blinden

Kurt Roeckx Q at ping.be
Tue Oct 8 21:59:16 CEST 2002

On Tue, Oct 08, 2002 at 12:44:19PM +0200, yves at connected.be wrote:
> Volgens mij mag je in een standaard niet letten op implementaties maar naar de formaten zelf. Het is niet omdat er geen goed pdf-naar-braille programma bestaat, dat PDF daarom slecht is...

Waarom wordt PDF eigenlijk aangeraden?  Kun je PDF een open
standaard noemen als het een of meerderen patenten heeft?

Waarom is er eigenlijk zo weinig software beschikbaar dat PDF kan
lezen/schrijven?  Onder windows zijn de enige programma's dat
beschikbaar zijn Adobe acrobat en ghostscript.  En dat laatste
kent waarschijnlijk de meeste windows gebruikers niet.

Kurt