[openstandaarden] goed nieuws

Dieter Van Uytvanck dietvu at village.uunet.be
Tue Oct 22 23:57:39 CEST 2002

Hallo allemaal,

eventjes tussendoor een paar OS-nieuwtjes:

- de ontwikkelaars van XViD zijn opnieuw begonnen met de ontwikkelling
ervan, na een juridisch conflict waarbij ze het XViD-project stilgezet hadden.

- Binnenkort begint de BBC weer met de Ogg Vorbis-streams van hun
radio-uitzendingen. (zie http://support.bbc.co.uk/ogg/) Als dat geen mooi
voorbeeld is!

- Er stond dit weekend een interview met Tony Mary, de nieuwe baas van de
VRT, in de Standaard. Klein citaat (i.v.m. digitale tv):
" Tot voor kort dachten ze bij Telenet aan gesloten settop-boxen, zoals bv
bij skynet. Nu willen ze ook met open standaarden werken, net als wij."

Nu weet ik niet of hij hetzelfde verstaat als ons onder 'open standaarden',
maar het is in ieder geval al een begin en het toont aan dat er wel
interesse voor bestaat.

Zo, ik hoop dat ik hier niet te veel oud nieuws doorstuur, maar ik dacht dat
deze dingen wel eens interessant zouden kunnen zijn.

groeten

Dieter