[openstandaarden] Mogelijke pdf converters (was: pdf en blinden)

Mattias Campe mattias.campe at rug.ac.be
Wed Oct 23 17:04:51 CEST 2002

Zelfs in Delhaize kom je open standaarden tegen, weliswaar wel in het
computermagazine ClickX, maar tis toch een begin hé ;). Anyway, aan de
voorlopige lijst van 13 pdf makers, kunnen er dus (gezien in de ClickX
van dees maand) 2 nieuwe bijkomen en 1 tool om Ghostscript
gebruiksvriendelijker te maken (is verwerkt in onderstaande lijst). En
Kurt, al een keuze gemaakt ;), lastig hé, met al die mogelijkheden :p...

Mattias Campe wrote:

> [...]
>
> Dat jij denkt :p...
>
> Uit het computermagazine c't, juli/augustus 2002, p146ev., met als
> titel: PDF 12 programma's voor het maken ervan, nl.:

[snip 1 tot 5...]

> 5) Ghostscript 7.04
>    http://www.cs.wisc.edu/~ghost/
>    Win 95/98/Me/NT/2000/XP
>    MacOS, Unix/Linux, PostScript printer driver

5')  MakePDF, een grafische frontend vr Ghostscript 7.04
      http://www.lexacorp.com.pg/makepdf.html
      Win
      Copyright Notice:
        MakePDF is Copyright Lexacorp Ltd, Jun 2001. It may be used and
        distributed freely. The program is supplied without warranty of
        any kind.

[snip 6 tot 12...]

> 13)Pdf995
>    http://www.pdf995.com
>    Windows 95, 98, 2000 and Me, NT 4.0 and XP.

14) Pdf Converter Service
     http://www.pdfconverter.com/
     online

15) GoBCL