[openstandaarden] Jabber, "verkracht" door C't... :'-(

Mattias Campe mattias.campe at rug.ac.be
Thu Sep 12 13:25:54 CEST 2002

Hoi,

Het computermagazine C't (http://www.ct.nl) gaat in hun tijdschrift oa.
aandacht besteden aan "Beter dan e-mail: instant messaging", zoals te
bekijken op http://www.fnl.nl/ct-nl/archief2001/ct2001-10/index.htm
Prachtig, Jabber moet daar dus zeker in voorkomen en zo is dit blijkbaar
ook, maar helaas, Jabber wordt volledig verkeerd begrepen. Zo staat er
op http://www.fnl.nl/ct-nl/archief2001/ct2001-10/ct0110026027.htm :

"Jabber is een universele Instant Messaging *client* voor *Windows CE* ,
die AIM, MSN, Yahoo en ICQ ondersteunt."

Geen reclame voor Open Standaarden is 1 ding, maar verkeerde "reclame"
is nog duizend keer erger.

Ik heb hen al iets gestuurd ivm Jabber (de dag voor eergisteren), maar
'k heb daar nog niets over teruggekregen :(. Omdat ik bang ben dat vele
C't lezers Jabber gaan onderschatten zou ik willen vragen of je geen
kort e-mailtje naar C't zou kunnen sturen waarin je duidelijk maakt dat
Jabber geen client is, maar een volledig *open* IM-*systeem* met reeds
heel wat client-implementaties (en toepassingen) voor vele
besturingssystemen. Waarschijnlijk dat lezervragenct at fnl.nl en/of
shareware-cd at fnl.nl het best te gebruiken zijn.

BTW C't bestaat er ook in het Duits, met dat verschil dat die C't reeds
uitgebracht is en het kwaad geschied is. Volgend stukje komt van de
mailinglist jdev at jabber.org:
http://mailman.jabber.org/pipermail/jdev/2002-September/013107.html

mvg
Mattias