[openstandaarden] Sun & Staroffice .

Jan Claeys openstandaarden at janc.cjb.net
Wed Sep 18 21:37:46 CEST 2002

At 2002-09-18 20:42, you wrote:

>Veel tiens. Als os.be moeten we ons sowieso op de hoogte houden van het
>reilen
>en zeilen van office software gezien daar open standaarden belangrijk zijn;

Er *bestaan* gewoonweg (nog) geen open standaarden op dat gebied.

Die zullen er misschien (hopelijk!) wel ooit komen, maar zo ver zijn we zeker
nog niet (zie o.a. het bericht "Open standaard office-document" van Wim Stubbe
voor een voorbeeld van een beginnende poging).

>en het promoten van propriëtaire office suites in scholen is vanuit het
>openstandaarden perspectief sowieso geen erg positieve evolutie.

Sun's StarOffice is even goed een propriëtaire office suite als MS Office,
WordPerfect Office of Lotus SmartSuite dat is.  Vandaar ook dat ik dit hier
volledig off-topic vind...

--
Jan Claeys

"Be strict when sending and tolerant when receiving."
RFC 1958 - Architectural Principles of the Internet - section 3.9