[openstandaarden] Sun & Staroffice .

Jan Claeys openstandaarden at janc.cjb.net
Thu Sep 19 15:22:06 CEST 2002

At 2002-09-19 13:06, you wrote:
> software
> één of
>
>Er zijn grote slimmerds die daar producten rond gebouwd hebben, zoals
>o.a. IBM en een aantal uitgevers (O'Reilly onder andere). Maar die
>zijn uit de markt geconcurreerd door goedkopere maar kwaliteitsloze
>producten. De gekende story...

Was daar ook een product bij dat goedkoop *en* gemakkelijk bruikbaar was?

Er bestaat ook nog zoiets als FrameMaker (tegenwoordig eigendom van Adobe),
maar dat kost je 800 USD (Win/Mac) à 1400 USD (UNIX) per werkstation.
De prijzen in België liggen vermoedelijk zelfs nog hoger.

De meeste andere SGML producten die ik ooit gezien heb, kostten dan nog eens
een veelvoud daarvan, of zijn niet gebruiksvriendelijk voor leken.

En er bestaat ook geen gratis & vrij bruikbare SGML parser AFAIK?
Dat is namelijk 1 v/d redenen waarom XML wel meer en meer gebruikt wordt:
er zijn meerdere gratis bruikbare libraries.  De meeste programmeurs zijn
immers niet in staat om zoiets zelf (binnen een redelijke termijn) te
ontwikkelen.

--
Jan Claeys

"Be strict when sending and tolerant when receiving."
RFC 1958 - Architectural Principles of the Internet - section 3.9