[openstandaarden] Verzoekschrift Vlaams Parlement

Tijl Vercaemer Skender at VrijZijn.be
Thu Sep 26 14:29:39 CEST 2002

Aangezien wetsvoorstel 1022 enkel van toepassing is op de federale
overheid, lijkt het me nuttig om ook in et Vlaams parlement een procedure
te starten.  Op
http://www.vlaamsparlement.be/p3app/htmlpages/vp/Infopunt/BurgerEnParlement/Verzoekschriften.html
staat hoe je een verzoekschrift kunt indienen.  Lijkt me zeker het
proberen waard! Moeilijk is het niet, en er is al een wettekst (1022) waar
we ons op kunnen baseren.

Als we bovendien 15 000 handtekeningen bijeen krijgen zijn ze verplicht om
ons uit te nodigen op een commisie vergadering.  15 000 lijkt mij niet
echt haalbaar, maar we kunnen maar proberen.  Halen we de 15 000 niet, dan
kan dat geen kwaad, 1 ondertekenaar is genoeg om het vezoekschrift in te
dienen, alleen zijn ze dan niet verplicht om je uit te nodigen.

Zou het nuttig zijn om een apparten mailinglist te starten waar deze en
eventueel ook andere acties concreet worden voorbereid waarna het
resultaat aan deze lijst wordt voorgelegd, of hebben we al genoeg lijsten
en wordt onze werking er alleen ondoorzichtbaar en traag door?

Tijl

--
        "We got beaten by Linux"  --  Microsoft CEO Steve Ballmer
 .: Tijl Vercaemer - email Skender at VrijZijn.be - jabber tijl at jabber.org :.