[openstandaarden] [Nieuws] Radio France start ogg stream B-)

Jan Claeys openstandaarden at janc.cjb.net
Wed Apr 16 18:42:22 CEST 2003

At 2003-04-16 18:00, you wrote:
> Radio France heeft een ogg-stream gestart, waarbij ze op hun site zelfs
> benadrukken dat het om een "open formaat" gaat!
>
> Dus als je nog eens een mail stuurt naar Studio Brussel (of...), dan kun je
> hen alvast garanderen dat het mogelijk is.
>
> Als je het eens wil uitproberen (dat Frans is wel wennen :-s):
> http://www.radiofrance.fr/services/aide/difflive.php#ogg

Wel heel low-bitrate die streams; de VRT kan nog besparen door Ogg Vorbis te
gebruiken...  ;-)

Er staat, denk ik, wel een foutje op hun site: "D'autre part, les players
sont indépendants du navigateur (ce n'est pas un plug-in)".
Als je de OggDS codec installeert, kan je volgens mij onder Windows gewoon
de WMP-plugin gebruiken om naar Ogg Vorbis te luisteren, en ook met QuickTime
(Win/Mac) moet het kunnen.

> PS Is er ook niet ergens een radio station in Wallonië die ogg streams
> heeft, 'k herinner mij daar precies iets van?

Geen idee, in de VS en Duitsland zijn er, en er zijn Ogg Vorbis streams bij
de BBC soms.

--
Jan Claeys

"Be strict when sending and tolerant when receiving."
RFC 1958 - Architectural Principles of the Internet - section 3.9