[openstandaarden] Browsers en User-Agent informatie

Dieter Van Uytvanck dietvu at village.uunet.be
Sat Apr 19 22:13:23 CEST 2003

On Sat, Apr 19, 2003 at 10:02:08PM +0200, Kristoffel DE GEEST wrote:
> Naar aanleiding van de perikelen met vrtnieuws.net, vraag ik me af
> waarom in het HTTP-protocol (nog) een header met de user-agent
> informatie staat?
> Is dit vandaag (nog) nodig?
> Indien er geen enkele valabele reden meer is, laat ons dan een campagne
> starten om deze af te schaffen bij een volgende release van het
> http-protocol.
> Hiervoor moeten we uiteraard contact zoeken met buitenlandse verenigingen.
> Wat denken jullie?

"Don't shoot at the pianist", zou ik zeggen. Die header doet niks mis,
het zijn diegene die browserafhankelijke scriptjes gaan schrijven die
de fout in gaan.

Overigens denk ik niet dat die er zomaar uit zou gaan (achterwaartse
compatibiliteit). Bovendien denk ik niet dat de groten der aarde zo
maar gaan luisteren naar een clubje dat besloten heeft dat
die header er maar efkes aan moet geloven :-)

Groeten,

Dieter

--
Homepage: <http://www.student.kun.nl/dieter.vanuytvanck/>