[openstandaarden] antwoord voor Uitpers

Tijl Vercaemer Skender at VrijZijn.be
Thu Aug 28 16:36:50 CEST 2003

On Thu, 28 Aug 2003, Geert Uytterhoeven wrote:

> Voor software ligt het anders. Cfr. de brief van die investeringsfirma die niet
> meer wil investeren in nieuwe software-ontwikkelingen als swpat erdoor komt?
> Verwijziging naar of citaat uit die brief?

Die eerste paragraaf is eigenlijk maar een inleiding die ik nu al wat aan
de lange kant vind.  Maak ik in de rest van de tekst niet duidelijk dat
dat voor software anders is?

> Heeft Microsoft een patent op dit formaat? Dit is de eerste maal dat ik
> daarvan hoor...

Ik herrinner me zoiets uit een speech van gisteren, maar misschien heb ik
dat verkeerd verstaan.  Ik zal het wat voorzichtiger formuleren

"Als Microsoft een patent neemt op dit formaat mag niemand anders..."

>                                                             ^^^^^^^^^^^^^^^
> programmeer-code?
> broncode?

broncode is het juiste woord

>         ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^                                  ^^^^^^^^^^^
>   ^^^^^^^^^^^
> Vind ik een rare zin.
>
>  -> Volgens het auteursrecht ben je automatisch eigenaar van je werk, een
>     (dure) registratieprocedure is niet eens nodig.

OK

> Verder misschien nog iets over:
>   - Petitie met 175000 handtekeningen?

Ik zal dat er in de laatste paragraaf bijzetten

>   - Links naar studies over innovatie en swpat?

heb je er andere dan http://www.researchoninnovation.org/swpat.pdf ?

Tijl