[openstandaarden] [Nieuws] Andere webbrowsers schenden ook patent universiteit

Mattias Campe mattias.campe at UGent.be
Sat Aug 30 12:07:13 CEST 2003

Mattias Campe wrote:

> zie http://www.tweakers.net/nieuws/28459
>
> <quote>
> De advocaat van Eolas Technologies heeft echter laten weten dat
> Microsoft niet de enige is die dit patent geschaad heeft, ook andere
> browserontwikkelaars zouden zich eraan schuldig hebben gemaakt. De kans
> is groot dat dit gebeurd is, het_patent_beschrijft_namelijk_een
> _veelvuldig_gebruikte_technologie_op_het_internet.
> </quote>

En het verhaal wordt vervolgd:

Microsoft is van plan Internet Explorer aan te passen

<quote src="http://www.tweakers.net/nieuws/28531">
Microsoft is op 12 augustus 2003 veroordeeld tot het betalen van een
boete van 521 miljoen dollar als gevolg van een rechtszaak over een
browserpatent. Als reactie hierop heeft Microsoft aan het Worldwide Web
Consortium (W3C) laten weten dat het bedrijf de nodige aanpassingen zal
gaan doorvoeren aan Internet Explorer.
</quote>

en

<quote src="http://www.tweakers.net/nieuws/28531">
Op dit moment zijn Microsofts medewerkers nog aan het verkennen wat voor
aanpassingen er gedaan moeten gaan worden en hoe die, in overeenstemming
met de huidige standaarden, geïmplementeerd kunnen gaan worden.
Daarnaast is ook de uitkomst van het nog lopende juridische proces van
belang. Microsoft heeft bijvoorbeeld een tegenclaim ingediend en wil
onder andere in die zaak eerst een uitspraak voordat er definitief
dingen gewijzigd gaan worden in Internet Explorer
</quote>

of ze met "in overeenstemming met de huidige standaarden" hun
standaarden bedoelen, of die van het w3c lijkt me zo nt direct duidelijk...

Mattias