[openstandaarden] Banner en wikipedia

Willem Penninckx willem.penninckx at belgacom.net
Sun Aug 31 09:26:09 CEST 2003

On Sat, 30 Aug 2003 23:34:12 +0200
Walter Vermeir <walter.temp2003 at sol3.info> wrote:
[...]
> Dus het zou kunnen dat het volgende nieuws al gepost is;
ik hoop dat ik ook niet een reactie stuur die al gestuurd is; zo ja: mijn
excuses voor de vervuiling.

> Iemand heeft een anti-softwarepatenten banner gehangen aan de gevel van
> het oude Luxemburg treinstation voor het Europees Parlement. Ik kwam
> daar vandaag (30/08, 16u45) toevallig voorbij en zag die toen hangen.
>
> Ik heb een paar foto's genomen;
>
> http://home.deds.nl/~sol3/tmp/300803_luxemburg1.jpeg
> http://home.deds.nl/~sol3/tmp/300803_luxemburg2.jpeg
> http://home.deds.nl/~sol3/tmp/300803_luxemburg3.jpeg
>
> Bijdeze plaats ik deze foto's in het publieke domein.
>
> Deze foto's zijn reeds in de hoogste resolutie dat mijn toestel aankan.

Ik ben op de betoging zelf geweest, en er was nog meer te zien. Bijna
alles is bij mijn weten weer "opgekuist", maar die banner is daar blijven
hangen, vermoedelijk had niemand meer zin om te klimmen... ;)

Wat ook blijven hangen is zijn een hoop foto's. Beschikbaar op
http://wiki.ael.be/index.php/BigDemo27augEventReport (onderaan)
Sommigen zijn "free to use", anderen zijn onduidelijk. De auteur
(fotograaf) contacteren kan soms ook wat duidelijkheid geven.
De volgende foto van hetzelfde is ook free-to-use, en op een hoge resolutie:
http://pspe.sourceforge.net/epatent_demo_27_08_2003/pict0309.html

--
"Software patents are like landmines for programmers.  At each design decision, there is a chance you will step on a patent and it will destroy your project.  Considering the large number of ideas that must be combined in a modern program, the danger becomes very large." -- RMS