[openstandaarden] [Fwd: Octrooien an sich ez]

Kurt Roeckx Q at ping.be
Sun Aug 31 13:14:31 CEST 2003

On Sat, Aug 30, 2003 at 10:05:05PM +0200, Stefan Goethals wrote:

> 1. Ik kan met mijn Siemens GSM bellen via een Nokia base station dat
> verbonden is met een Alcatel telefooncentrale, vanwaar de oproep
> doorgeleid wordt naar een Ericsson teelfooncentrale, waaraan dan weer een
> Motorola basisstation hangt dat het signaal doorstuurt naar een Panasonic
> GSM.

Dit gaat alleen over de onderlinge communicatie.  Als dit niet
zou werken zou het maar erg zijn.  Maar dit gaat waarschijnlijk
ook wel gepaard met verschillende patenten.

Wat mij meer stoort is bv dat ik mijn GSM niet automatisch het
keyboard kan laten locken.  Voor zover ik weet kan dat alleen bij
een Ericsson, en veronderstel dat ze daar een patent op hebben.

Er zijn waarschijnlijk nog wel andere voorbeelden te vinden van
iets wat met de ene GSM wel gaat, en de andere niet.  Het zou dan
ook handig kunnen zijn dat we die patenten vinden.

Als ik een andere GSM koop moet ik ook mijn car-kit aanpassen.
Mischien een extra kabel kopen om het op mijn PC aan te kunnen
sluiten, ...

Kurt