[Openstandaarden] MSN-licentie

Peter Vandenabeele peter.vandenabeele at mind.be
Wed Dec 10 09:04:23 CET 2003

On Wed, Dec 10, 2003 at 08:56:25AM +0100, Herman Bruyninckx wrote:
> On Wed, 10 Dec 2003, Peter Vandenabeele wrote:
>
> [...MSN-hotmail lock-ins...]
> "Sociale druk"? Kunnen ze niet naar elkaar mailen dan?

Jawel, maar zoals iedereen in zo'n puberklas dezelfde kleding stijl
nastreeft, is er dus ook een stijl van "on-line" gedrag. En daarnaast moeten
ze natuurlijk ook chatten (en dat is voor 90% van de populatie gewoon
hetzelfde als "msn").

Een nieuw monopolie vormt zich hier in een "ASP" voor mass-consumer on-line
presence.

Peter