[Openstandaarden] MSN-licentie

Peter Vandenabeele peter.vandenabeele at mind.be
Wed Dec 10 21:46:44 CET 2003

On Wed, Dec 10, 2003 at 02:01:18PM +0100, Sander Devrieze wrote:

> Op woensdag 10 december 2003 13:54, schreef Onno Timmerman:
> <snip>

> Jabber is nog geen Open Standaard (wel al open enzo). Dus ik denk dat je er
> beter mee wacht tot het zover is. Maar euh: Jabber voor scholen...voor zover
> ik weet zijn de meeste scholen tegen chatten tijdens de lessen...maar
> waarschijnlijk bedoel je wel "de schoolgangers" he ;)

[off-topic]

zoals op desktop@ in detail gerapporteerd is het kunnen controleren
(afzetten) van msn op dit moment het grootste probleem dat ik zie
in scholen uit de 2 getuigenissen die ik kreeg van leerlingen. De
leerkracht moet zich gewoon de hele tijd bezig houden met het
verwijderen van msn of het bewaken van de leerlingen. Dat leek met dan
ook een potentieel "voordeel" van Linux, dat je het opladen van
applicaties als niet-root in princiepe kunt blokkeren.

Peter