[Openstandaarden] alternatief voor .dot templates

johan at linux.be johan at linux.be
Tue Dec 23 12:16:25 CET 2003

Hallo openstandaarders,

een prangend probleem.  Sinds de eenmaking van de ua, is er ook een
nieuwe ua huisstijl voor `te communiceren berichten'.  Ze hebben daarom
templates voor documenten op de ua site gezet, uiteraard allemaal .dot.

(ik zou de url geven, maar je moet daarvoor kunnen inloggen op de ua
site)

Wat is het gevolg: een hele hoop plichtsgetrouwe ua'ers gebruiken die
templates, en ik krijg dus de laatste weken veel te veel word documenten.
En om het helemaal af te maken zit er in die templates blijkbaar iets
dat mijn abiword doet crashen.

Ik zou eens een mailtje naar onze webmaster willen sturen, met daarin
een mogelijk alternatief.

Maar de vraag is: welk alternatief kan ik aanraden? Ik zou aan een
stylesheet denken, zodat de documenten in html geschreven kunnen worden,
maar ik vraag me af of de `alledaagse documentenschrijver' op de ua
zoiets kan gebruiken.  Of bestaat er iets in OOo? (maar zal er iemand
dat willen installeren?)

Of misschien moet er op de website met templates een link komen naar
ergens `hoe genereer ik een pdf'?

Alle suggesties welkom.

Johan