[Openstandaarden] label

Frans Gerbosch Consulting fragerco at fragerco.com
Mon Dec 29 10:38:37 CET 2003

On Mon, 29 Dec 2003, Herman Bruyninckx wrote:

>Hier wringt het schoentje: _duidelijk_ label...
>
>Dit idee komt nog een jaar of twee te vroeg: zo'n labels hebben enkel
>zin als ze door een normeringsinstituut uitgereikt worden, en die
>instituten zijn zover nog niet. Trouwens, hopelijk lukt het wel zonder
>zulke labels: leveranciers zouden _zelf_ met zo'n initiatief op de
>proppen moeten komen, niet wij; dat zou enkel maar als overdaad aan
>regulering worden beschouwd.
>
>Herman

Herman,

Je zou het ook eerder als een "promotie"-label kunnen opvatten zoals men
ooit "made in belgium" had. Als je wil kan je je software laten "labelen"
(= bv vermelden op een website die controleert of je met Open Standaarden
werkt en je hiervoor 1) vermeldt op een centrale site, 2) toesteming geeft
om onder bepaalde voorwaarden en tot herroeping het logo op de site en de
software verpakking te zetten). Het zou een prestige label moeten zijn
zoals ook de ISO labels. In dat geval lijkt me dit geen slecht idee als
dit op Europees vlak kan opgezet worden.

Vriendelijke groeten,

Frans Gerbosch

--
<------------------- Frans  Gerbosch  Consulting --------------------->
Frans Gerbosch                                Voice +32/(0)486/58.26.20
fragerco at fragerco.com
           Fr. Rooseveltlaan 463  /  B-9000 Gent  /  Belgium
<-------------- Visit also http://www.uptonetwork.com ---------------->