[openstandaarden] Re: [openstandaarden] HTTPMail (was : "Blitzbezoek Bill Gates aan België" )

Jan Claeys openstandaarden at janc.cjb.net
Sun Feb 2 01:09:47 CET 2003

At 2003-02-01 10:46, you wrote:
> Wat ik niet versta is dat men op http://www.hotmail.com gebruik kan maken van
> een rtf editor, maar als ik de broncode van een verzonden e-mail bekijk, dan
> staat daar gewone html in?
>
> Als je het met je eigen ogen wilt zien, dan kun je alvast geen Mozilla
> gebruiken, want blijkbaar is de programmacode om van die rtf-editor gebruik te
> maken enkel geschikt vr Internet Explorer :(.

De Hotmail _website_ gebruikt HTTP(S), HTML, JavaScript, CSS en als je IE
gebruikt een paar MS-specifieke uitbreidingen, zoals die RTF-editor er
blijkbaar één is (de RTF-control kan ook HTML bewerken).
Ik ben al blij dat Hotmail.com tenminste geen dergelijke MSIE-uitbreidingen
verplicht maakt...

Je kan in Mozilla overigens ook iets dergelijks opzetten, door XUL-elementen
op te nemen in een XHTML-pagina (of omgekeerd) en zo de XPCOM "HTML editor"
module te gebruiken.  Zie: <http://www.mozilla.org/editor/>

--
Jan Claeys

"Be strict when sending and tolerant when receiving."
RFC 1958 - Architectural Principles of the Internet - section 3.9