[openstandaarden] Re: [openstandaarden] De metro: " Blitzbezoek Bill Gates aan België"

Kris Luyten kris.luyten at luc.ac.be
Tue Feb 4 13:24:58 CET 2003

On Tue, 2003-02-04 at 11:39, Herman Bruyninckx wrote:
> On Tue, 4 Feb 2003, Mattias Campe wrote:
>
> [...]
>
> Het meest voor de hand liggende is hun PR werk dat ze doen rond het
> gebruik van XML in al hun software, om de beslissingsnemers ervan te
> overtuigen dat ze open standaarden gebruiken. Maar ze "vergeten" er wel
> bij te zeggen dat niemand zal kunnen verstaan wat de binaire tags in die
> XML betekenen... Idem dito voor alles wat .Net aangaat.

Binaire tags? Afaik moet XL, volgens de standaard, unicode of ascii
zijn. Wat bedoel je juist met binaire tags, ik veronderstel op een of
andere manier geencrypteerd dan?

Eenmaal MS het schema vrijgeeft, en de XML is niet geencrypteerd, is de
spec dan niet even open als het bestandsformaat van OpenOffice? Nog
afwachten natuurlijk of ze het schema zullen vrijgeven, want zonder
schema heb je geen duidelijk gedefinieerd formaat.

mvg
Kris

--
Kris Luyten
Expertisecentrum Digitale Media - Limburgs Universitair Centrum
email: kris.luyten at luc.ac.be
http://lumumba.luc.ac.be/kris/