[openstandaarden] Certipost antwoord van de m inister

Herman Bruyninckx Herman.Bruyninckx at mech.kuleuven.ac.be
Mon Feb 10 16:56:07 CET 2003

On 10 Feb 2003, Stubbe Wim 789070042 wrote:

[...]
> Ik zou mij hiervoor kunnen inzetten, maar ik denk dat er anderen zijn die daar
> beter voor dienen. Kandidaten?
>
> Er was iemand die een jaar terug zich hiervoor wilde engageren. Ondertussen
> niets meer van hem gehoord behalve kritiek dat OSB niet vlug genoeg vooruit
> gaat. Ik had graag een constructiever mentaliteit gezien!
Ik heb al enige jaren ervaring in deze zaken, en heb trouwens al aan
leden van een andere politieke fractie toegezegd om in het parlement
hierover te komen praten, _wanneer_ de gelegenheid zich voordoet. Maar
ik ben er voorstander van dat er meer dan 1 persoon aan politieke
lobbying doet.

[...]
> En wie bereid is mee te helpen is altijd welkom. Er wordt niet aan
> iedereen gevraagd om zich continu te engageren. Iemand die één enkele
> webpagina maakt levert al een mooie bijdrage. Zo kan reeds veel
> bereikt worden op korte termijn.

Volgens mij is de eerste en enige prioriteit om een (klein) aantal
degelijke dossiers op de webpagina te hebben. Namelijk over de meest
courante ICT zaken: communicatie en document-uitwisseling.
openstandaarden.be is succesvol als het kan gebruikt worden als URL
om naar die informatie te verwijzen.  En die dossiers die zijn al
redelijk goed opgevuld, vind ik. 1 enkele "real life" meeting met 6-7
mensen gedurende 3-4 uur moet volstaan om een aantal sterke dossiers te
hebben. En dan zie ik de opdracht van de vereniging als volbracht.

Herman
--
  K.U.Leuven, Mechanical Engineering, Robotics Research Group
<http://people.mech.kuleuven.ac.be/~bruyninc> Tel: +32 16 322480